ЗВІТ ДИРЕКТОРА

КЗДО « ЯКОВЛІВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ САДОК» про роботу у 2022/2023 навчальному році.

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ«ЯКОВЛІВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ САДОК» знаходиться за адресою: село Яковлівка, вулиця Ювілейна, будинок 2. Садок працює з 25 травня 2005р., розрахований на 20 місць. На даний момент в садочку функціонує одна різновікова група, яку відвідує 20 дітей.

Протягом 2022/2023 навчального року КЗДО працював за Базовим компонентом дошкільної освіти (Нова редакція) та Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина». Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту». Освітній процес у КЗДО здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за напрямками розвитку.У 2022/2023 навчальному році, в зв'язку з воєнними діями в Харківській області діти навчались за дистанційною формою освіти.

Вихователька щоденно готувала заняття з дітьми згідно розкладу занять і виставляла їх на Вайбері, в групі для батьків в асинхронному режимі. Крім того, на прохання батьків та за їх присутності, вихователька проводила підготовку старших дітей до школи.

Аналіз педагогічного складу

КЗДО укомплектований педагогічними кадрами, до складу якого входять 3 педагогічних працівників: 1 директор, 1 вихователь 1 музичний керівник.

З вищою освітою – 2 педагоги, з середньою спеціальною – 1 педагог.За результатами атестації за попередні роки 1 педагог має вищу кваліфікаційну категорію - директор, у вихователя – 11 тарифний розряд, у музичного керівника 9 розряд.

III. Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. З метою підвищення фахової майстерності, задоволення професійних інтересів всі педагогічні працівники закінчили курси підвищення кваліфікації.

· Директор КЗДО з « 5 » травня 2023 р. по « 15 » травня 2023 р. пройшла навчання ( 30 годин / 1 кредит) за освітньою програмою «Інтеграція цифрових технологій в освітнє середовище закладу дошкільної освіти»

· Вихователь з «07» листопада 2022 р. по «16» листопада 2022 пройшла навчання ( 30 годин / 1 кредит) за програмою тематичного спецкурсу «Безпечна поведінка в цифровому середовищі: комунікація з батьками та учнями в умовах дистанційного навчання»; 20.10.2022 р. закінчила навчання ( 30 годин / 1 кредит) за програмою тематичного спецкурсу «Сучасні технології інклюзивного навчання».

· Керівник музичний з «18» жовтня 2022 р. по «31» жовтня 2022 р. пройшла навчання( 30 годин / 1 кредит) за освітньою програмою курсів підвищення кваліфікації з теми: «Особливості роботи музичного керівника в умовах упровадження Державного стандарту дошкільної освіти», з «01» березня 2023 р. по «31» березня 2023 р. пройшла навчання( 90 годин / 3 кредити) за освітньою програмою курсів підвищення кваліфікації з теми: «Особливості роботи музичного керівника в умовах упровадження Державного стандарту дошкільної освіти».

Вихователь Галина Павлівна Середа атестувалась в березні 2023 року на підтвердження відповідності займаній посаді.

Для підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу була оформлена підписка на електронні періодичні видання «Керівник дошкільного закладу», «Методист дошкільного закладу» та «Медична сестра дошкільного закладу».

Протягом року колектив працював над проблемою:Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку

Основні завдання які поставлені на 2022/2023: навчальний рік

1. Національно-патріотичне виховання дошкільників.

2. Формування основ безпечної поведінки та здорового способу життя дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану.

Методична робота у 2022/2023 н. р. була спрямована на:

1. Вивчення та аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпе­чення освітнього процесу педагогічними кадрами з від­повідною освітою.

2. Навчально-методичне консультування педагогічних працівників, батьків здійснювалось за річним планом .

У 2022/2023 н. р. освітній процес проходив за дистанційною формою. Вихователь планувала роботу з дітьми на протязі всього навчального року, виставляла відео заняття кожного дня, згідно календарного плану. Батьки разом з дітьми виконували завдання вихователя та звітували про роботу дітей за допомогою фото. Вся робота вихователя проводилась на платформі Вайбер в групі «Дитячий садок». Результати роботи дітей виставлялись на сайті КЗДО «ЯКОВЛІВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ САДОК».

В цьому навчальному році вісім дітей досягли шкільного віку та йдуть до школи. Аналіз досягнень випускників було зроблено на листопад та травень місяць.

З метою спрямовання освітнього процесу на виконання пріоритетних завдань на 2022/2023 н. р., адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме:

У 2022/2023навчальному році згідно річного плану роботивідбулися засідання педагогічних рад: «Завдання на 2022/2023 навчальний рік» вересень 2022); «Виховання патріотично налаштованої особистості на основі широкої поінформованості про історію, традиції та культуру рідного краю» (листопад 2022); «Організація роботи з мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку» (лютий 2023), «Аналіз роботи колективу КЗДО у 2022/2023 н. р.» (травень 2023).

Згідно Річного плану роботи з вихователем проведені консультації «Індивідуальний розвиток особистості дошкільника в умовах різновікової групи» (вересень); «Виховуємо патріота» (жовтень); «Безпека життєдіяльності дітей-важливий аспект освітнього процесу в КЗДО» (листопад); «Формування логіко-математичних понять у дошкільників» (грудень); «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (січень) «Навчаємо навичкам здорового способу життя» (лютий), «Роль вихователя в подоланні агресивної поведінки дошкільників» (березень), «Психологічна готовність дитини до навчання» (квітень).

Проведення цих заходів допомогло вихователю на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, (керівник музичний не працював через призупинення з нею трудового договору).

Контроль за роботою вихователя здійснювався за допомогою перегляду відео занять та перевірки календарного плану вихователя. Контролювалась та аналізувались готовність старшої підгрупи дошкільнят до навчання в школі, рівень впровадження освітньої програми для дітей з двох до семи років «ДИТИНА». В ході комплексної перевірки готовності дітей до школи встановлено, що діти старшої підгрупи готові до шкільного навчання.

Збереження і зміцнення здоров’я дітей

Через дистанційну форму навчання, робота із зміцнення здоров’я дітей проводилась в формі консультацій батьків щодо поведінки дитини в умовах воєнного часу.

Результати освітнього процесу.

Для контролю за організацією освітнього процесу директор закладу на протязі навчального року проводила його вивчення. В листопаді проводилось тематичне вивчення організації роботи з патріотичного виховання, в лютому тематичне вивчення організації роботи з мовленнєвого розвитку, в травні комплексне вивчення стану організації освітнього процесу у підгрупі старшого віку (6-й рік життя). За результатами вивчення складено довідки, які розглядались на педагогічних радах.

Для виявлення рівня засвоєння знань в різновіковій групі проведено моніторинг. Зрізи знань проводилися на початку і в кінці навчального року по підгрупах. За результатами моніторингу створено діаграми.

Робота з наступності із школою та батьками.

Для прогнозування мережі дошкільного навчального закладу та з метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, за дошкільним навчальним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування, а саме: села Яковлівка, Олександрівка. На закріпленій за дошкільним закладом території обслуговування, згідно з проведеним у січні 2022 року обліком, мешкає 43 дитини віком від 0 до 6 років. З них двадцять дітей відвідують наш дитячий садок. В вересні місяці до школи підуть десять дітей, з них дев’ять навчалися он лайн в нашому закладі.

Молодший дошкільний вік

Діти з молодшої підгрупи не приймали участь в дистанційному навчанні.

Середній дошкільний вік.

В різновіковій групі в цьому навчальному році було 7 дітей середнього дошкільного віку. В дистанційному навчанні приймали участь троє дітей, а саме: Лопацька Аліна, Сітніков Євген та Холодна Яна. Освітній процес в підгрупі дітей середнього дошкільного віку проводився згідно «Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина».

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ»

Діти володіють елементарними знаннями про основні чинники здоров'я -збережувальні чинники, дотримується правил здоров'язбережувальної та безпечної поведінки, володіють навичками обслуговування, корис­туються основними гігієнічними засобами та предметами догляду; знають, що ними користу­ються індивідуально. Діти застосовують набуті знан­ня, вміння, навички щодо збереження здоров'я, орієнтується в основ­них емоціях і почуттях, диференціюють добро і зло. В самостійній руховій та інших видах діяльності, у природному середо­вищі, діти активно використовують набуті рухові вміння, беруть участь у рухливих іграх, вправах спортивного характеру.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА В СОЦІУМІ»

Велика увага на протязі навчального року приділялася патріотичному вихованню. Діти знають, що Україна - рідна країна, Батьківщина, у якій живуть українці та інші народи; орієнтується в її символах. Всі знають назву рідного села, назву вулиці і домашню адресу, виконують елементарні правила поведінки у громадських місцях.

Всі діти знають, що таке сім'я; називають ім'я та стать своїх родичів, прізвище своєї родини. Кожна дитина виявляє повагу до членів своєї сім'ї, але не всі діти слухаються батьків, особливо це стосується мам, які мають низький авторитет у дитини. Над цим треба задуматися кожній родині і, доки не пізно, виправити цю ситуацію.

Задля своєї безпеки, наші діти навчені, що чужі - це люди, які між собою не знайомі; знає, що по­водитися з ними треба обачно, стримано, чемно. Разом з тим не кожна дитина може звернутися по допомогу до незнайомої людини, деякі діти бояться чужих і не можуть себе пересилити. Над цією ситуацією також треба працювати.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ РОЗВИТКУ»

На кінець року всі діти упорядковують предмети за товщиною, шириною, визначають просторове розміщення предметів відносно самого себе (ліворуч, праворуч, угорі, внизу попереду позаду), Орієнтується в поняттях: ранок, день вечір, ніч, доба ;у відношеннях: швидше - повільніше.

Елементарні математичні уявлення. Малюки співвідносять цифру з числом, число з цифрою у межах 5, порівнюють групи пред­метів за кількістю, ви­значають кількісні відно­шення між множинами (більше, менше, стільки ж).

Уміють лічити в межах "5" у прямому та зворотному порядку, утворюють числа додаван­ням 1 до попереднього числа. Кожна дитина визначає місце кожного числа в ряді чисел від 1 до .

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА У ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ»

Всі діти середнього дошкільного віку мають елементарні уяв­лення про природні явища, їх вплив на стан природи, про пори року, їх прикмети, ха­рактерні ознаки, послі­довність.

Кожна дитина володіє правила­ми безпеки поводження з вогнем, орієнтується в основ­них його властивостях (корисних та небезпеч­них), знає навички безпечної поведінки під час грози, граду, оже­ледиці. Всі знають про поведінку в природі, бережливо ставляться до неї.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА У СВІТІ КУЛЬТУРИ»

На заняттях діти з задоволенням ліплять, вирізають аплікацію, але не всі вміють і люблять малювати. Для розвитку дрібної моторики навики володіння олівцем і ручкою являються незамінними і тому вихователь часто рекомендує батькам завдання з малювання під час самостійної діяльності.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ГРА ДИТИНИ»

Діти не відвідували дитячий садок і тому даний освітній напрямок неможливо проаналізувати.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ»

З трьох дітей середньої підгрупи, які навчались дистанційно бездоганна вимова тільки у Лопацької Аліни, інші діти не вимовляють деякі звуки: звук «Р». Але разом з тим всі діти мають граматично правильну мову, зв'язне мовлення.

Українську мову розуміють всі діти, розуміють казки і оповідання, відгадують загадки.

Старший дошкільний вік

В різновіковій групі в цьому навчальному році було 8 дітей старшого дошкільного віку. В дистанційному навчанні приймали участь всі діти. Освітній процес в підгрупі дітей старшого дошкільного віку проводився згідно «Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина».

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ»

Діти усвідомлюють цінність здоров’я, його значення для повноцінної життєдіяльності, володіють уявленнями про основні чинники збереження здоров’я, а саме: безпечна поведінка, догляд за тілом, знають основні правила догляду за окремими частинами тіла і органами, самостійно виконують основні гігієнічні процедури, орієнтуються в основних показниках власного здоров’я та здоров’я людей, які ïх оточують. Вони позитивно ставляться до рухової діяльності, мають потребу в ній: легко ходять, бігають, стрибають, кидають м'ячі, торбинки з піском, повзають, лазять тощо.

Старші дошкільники починають контролювати себе при виконанні різноманітних вправ, рухливих ігор, діють відповідно до поставленої мети.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА В СОЦІУМІ»

Дошкільники старшої підгрупи знають, що живуть в Україні, що в нашій державі крім українців живуть різні народи та нації, але всі вони прагнуть миру і взаєморозуміння. Діти орієнтується в місцезнаходженні України на карті, вивчили її символіку, народні обереги — символи (рушник, кольори на ньому); український національний одяг, віночок (квіти і стрічки на ньому); рослини-символи (калина, дуб, верба, барвінок) та інше.

Діти знають імена та по батькові, прізвища своє, своїх батьків, родичів, друзів, вихователів та інших працівників дитячого садка, назву свого села, назви предметів домашнього ужитку та їх деталі, застосування. Вони знайомі з казками, легендами, оповіданнями, віршами про природу, предметний світ, стосунки між людьми, як представниками різної статі тощо.

Діти вміють розрізняти представників чоловічої і жіночої статей, дотримуватися культури людських взаємин, навичок взаємної поваги у спілкуванні та спільній діяльності, дбайливо ставитися до інших людей (дорослих й однолітків), знають, що всі люди, що живуть на нашій планеті, складають поняття «людство». Малята мають уявлення про школу, особливості діяльності учня та вчителя, назви професій дорослих, перш за все - соціально важливих (вчитель, вихователь, лікар, медична сестра, аптекар, кухар, пекар, перукар, фермер, пожежник, міліціонер, будівельник, пілот, водій, машиніст, швачка, продавець та ін.), розуміє значення кожної професії в суспільстві.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ РОЗВИТКУ»

Майбутні першокласникиуміють відбирати один або кілька предметів (фігур за двома ознаками (назва — форма, назва - колір тощо), розпізнають геометричні фігури і називають їх.

Вони легко аналізують просторове розміщення предметів у більш складних ситуаціях. («Лівіше від верблюда дві іграшки : заєць і ведмідь», «Правіше від ведмедя теж дві іграшки: заєць і верблюд»), знають назви днів тижня, місяців (поточного, попереднього і наступного), уміють упорядковувати геометричні фігури, числові картки, предмети, дні тижня, місяці за певною ознакою.

Всі діти в підгрупі рахують у межах 10 предмети, які по-різному розміщені на площині (хаотично, лінійно, по колу), можуть утворювати нове число і розрізняти та правильно називати цифри (0,1—9), складають і обчислюють приклади на додавання і віднімання способом перелічування суми або остачі.

Всі малюки розв'язують задачі на знаходження суми і остачі за допомогою малюнків та практичних дій. уміють назвати за будь-якою ознакою всі предмети, кожний, останній, будь-який, складають задачі за числовим прикладом.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА У ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ»

Діти широко орієнтуються в природному оточенні, виділяють найважливіші ознаки сезонів, взаємозв'язок між висотою сонця і температурою повітря, опадами, змінами в рослинному і тваринному світі, працею людей; усвідомлюють необхідність дбати про своє здоров'я кожної пори року. Вони прагнуть до самостійних дій у природі (доглянути дерево, кущ, протидіяти тим, хто шкодить природі тощо). У них виражений інтерес до інформації природничого характеру, бажання зрозуміти суть явищ, визначити взаємозв'язки, позитивні емоційно-естетичні реакції на явища та об'єкти природи.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ДИТИНА У СВІТІ КУЛЬТУРИ»

Дошкільняти із задоволенням «занурюються» в світ мистецтва, створюють власні художні образи в різних видах образотворчої діяльності, виражають своє ставлення до них.

Під час роботи діти орієнтуються на колір, лінію, форму, ритм, композицію як на засоби вираження емоційного стану та настрою самого митця (як маленького, так і справжнього худож­ника),

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «ГРА ДИТИНИ»

Діти не відвідували дитячий садок і тому даний освітній напрямок неможливо проаналізувати.

ОСВІТНІЙ НАПРЯМОК «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ»

Не всі діти вміютьговорити в міру голосно, чітко, правильно, виразно, додержуючи правил культури мовлення. Найкраща вимова у Попова Дениса, Глушка Дмитра, Пелевіної Вікторії, Маруніч Поліни. Такі діти, як Лопацька Уляна та Пономаренко Вероніка погано вимовляють звук «Р», не чітко говорять. Найбільша проблема з мовою у Хуснулліна Ріната, але батьки водять його до логопеда і є надія, що в першому класі в нього буде хороша мова.

Разом з тим всі вміють зосереджено слухати співбесідника, розповідь вихова­теля, казку, оповідання, вірш, складати оповідання, проблема виникає з переказом казок, скоромовками.

Діти з задоволенням спілкуються з однолітками й, добираючи потрібний тон (ввічливий, лагідний), передаючи потрібну інтонацію (запитання, радості, суму, здивування тощо), розповідають про той чи інший знайомий предмет

На заняттях з грамоти всі вміють розрізняти голосні й приголосні (тверді, м’які) звуки, здійснювати усний звуковий аналіз слів, ділити слова на склади, визначати місце наголошеного складу.

Малюки добре орієнтуються в зошиті, вільно промальовують елементи різних форм за зразком; регулюють силу натиску, читають по складах слова та невеликі речення (на 3 – 5 слів) із знайомих літер.

Харчування в КЗДО

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2022/2023 н. р. не здійснювалося через дистанційний характер навчання, викликаний воєнним станом.

Зміцнення матеріально-технічної бази

Через значні руйнування закладу дошкільної освіти, навчатись в ньому неможливо. Але завдяки роботі міської ради Мереф’янської теріторіальної громади в садочку побудували нових односкатний дах, благодійні організації вставили нові вікна та міжкімнатні двері. Разом з тим необхідно провести в закладі капітальний ремонт через пошкодження стелі та стін.

Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями

Спілкування з батьками та дітьми проходило завдяки Інтернету, а саме в групі «Дитячий садок» на платформі Вайбер та на сайті КЗДО «ЯКОВЛІВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ САДОК».

Виходячи з аналізу роботи за навчальний рік, можна стверджувати, що освітня робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базового компонента та освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина» і цю роботу можна оцінити як задовільну.

Звертаючи увагу на це, робота колективу дошкільного навчального закладу у наступному навчальному році буде спрямована на:

· підсилення тенденції особистісно - орієнтованої, гуманістичної моделі виховання;

· соціалізацію дошкільників;

· удосконалення роботи педагогічного колективу з оптимізації шляхів взаємодії з родинами вихованців та громадськістю, запровадження пошуково-дослідницької діяльності та посилення патріотичного та екологічного виховання дошкільників.

Кiлькiсть переглядiв: 495

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.