Булінг у дитячому садку — міф чи реальність

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини

ЯКІ ВИДИ

Булінг (від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг може проявлятися як тиск:

  • психологічний;
  • фізичний.

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

ХТО ПРОВОКУЄ


Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

  • Педагог або помічник вихователя:
  • – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
  • – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
  • – глузує із зовнішнього вигляду дитини;
  • – образливо висловлюється про дитину чи її батьків;
  • – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини.
  • Батьки або члени сім’ї:
  • – б'ють та ображають дитину вдома;
  • – принижують дитину у присутності інших дітей;
  • – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;
  • – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

  • вдома— – не хоче одягатися вранці;
  • – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
  • – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;
  • – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;
  • – не контактує з однолітками у дворі;
  • – грає наодинці в парку, в дитячому садку
  • – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;
  • – усамітнюється при будь-якій нагоді;
  • – часто губить свої іграшки або речі
  • ; – бруднить чи псує одяг;
  • – грає поламаними іграшками;
  • – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі;
  • – не має друзів у групі.

Процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування)

Педагогічні працівники зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Учасником освітнього процесу (педагогічні працівники, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява про випадок цькування

Зразок заяви

Директору ДНЗ

П.І.Б

від кого _____________________

ЗАЯВА

Доводжу до Вашого відома,що останнім часом моя донька (син), ПІБ, постійно зазнає морального та фізичного тиску з боку ……(ПІБобразника). Прошу терміново розібратися в ситуації що склалася.

дата підпис


Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

1.Відповідно до заяви провипадок булінгу (цькування) керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.Наказом керівника закладу освіти по ДНЗ пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі директора, педагогічних працівників, психолога та батьків потерпілого, нших зацікавлених осіб.

3.Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

4.Комісія протягом однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

5.За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи протягом однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України, Службу у справах дітей.

6.Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу(цькування) реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

7.У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) іззаявою доорганів Національної поліції України.

8.За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

ПЛАН ЗАХОДІВ,

СПРЯМОВАНИХ НАЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) в КЗДО «ЯКОВЛІВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ САДОК»

на 2021-2022 навчальний рік

№ з/п Тема заходу Учасники заходу Термін проведення Відпові- дальний
1.Інформаційний куточок для батьків
1.1 «Стоп булінг: батьки проти насильства!» Батьки Жовтень Вихователь
1.2 «Як діяти, якщо ваша дитина страждає від булінгу та кібербулінгу!» Батьки Грудень Вихователь
1.3 «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» Батьки Травень Вихователь
2. Консультації
2.1 «Що таке булінг та як з ним боротися» Батьки Грудень Вихователь
2.2 «Як допомогти дитині, якщо вона піддається булінгу» Батьки Січень Вихователь
2.3 «Булінг в ЗДО – види та чинники» Педагоги Лютий Директор КЗДО
2.4 «Що потрібно робити, якщо дитина стала жертвою булінгу!» Педагоги Березень Директор КЗДО
Кiлькiсть переглядiв: 647

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.